Det hela började när jag gick upp vid 5 tiden i morse. Sjukt segt. Jag kom i alla fall iväg till arlanda som jag skulle. Jag såg nog konstig ut med alla väskor och skor som lät och man gick. Väl på flygplatsen köpte jag en bok. Jag såg sedan att det var en skräckthriller och bytade den till en deckare istället.
Jag kom från till luleå som jag skulle. Åt frukost på planet. Hittade bussgodsterminalen och hämtade ut min cykel samtidigt som jag skickade hem mina väskor. Jag monterade cykeln och begav mig iväg till tm. Där köpte jag batterier till mobilen så jag kan ladda en. Gick upp till clas olson och köpte en vattentät väska till sovsäcken som den jag har glömt så jobbet. Sedan började cyklingen efter många om och men. Även lite snack med turistbyrån. Tja, vad ska man säga. Jag cyklade och cyklade och cyklade. Det regnade och regnade. Riktigt mycket också stundtals. Jag gjorde ett par vattenskydd till mina skor av en sopsäck som jag tejpade runt dem. Körde lite på E4an när det var lagligt och tog annars landsvägar fram. Väldigt dåligt skyltat och inga som går för någorlunda rakt efter den stora vägen.
Jag kom fram till Piteå vid 19 och åt en hamburgare på max. When in Rome… Min lunch tog jag någonstans på en icaaffär. Den bestod av vatten, tre chokladbollar som det så korrekt heter nuförtiden och ett litet bröd. Det var gott. I alla fall. Från piteå cyklade jag en mil till och jag befinner mig just nu i säcken i tältet på pite-havsbads camping. Här jobbar fröken F och en annan söt tjej. De var snälla mot mig, det tyckte jag om. Nu vill jag bara ha en flicka och ett varmt rum. Men jag är man så jag nöjer mig med midnattssol och kyligt väder. Nu vill jag sova, fast det är ljust och massor utav folk och liv utanför. Men det är bättre än att ligga öde ute i skogen utan rinnande vatten och toalett. 115 km blev det idag. Jag tog precis sönder min cykeldator idag så jag kommer inte ha någon styr på hur långt jag kört framöver. Godnatt. Trots att det är ljusare än toppen på ett kyrktorn en solig sommardag.